1. Om The Greengrup AB (Org 556872-0402)
Företaget Àr baserat i Farsta. Företagets postadress Àr LingvÀgen 181, 123 61 Farsta.
Om du vill komma i kontakt med oss, vÀnligen skicka ett mail till info@gut2be.se med din förfrÄgan och dina kontaktuppgifter, sÄ Äterkommer vi till dig inom kort.
2. BestÀllning
NÀr du har slutfört din bestÀllning kommer en orderbekrÀftelse att skickas till din e-postadress. BekrÀftelsen kommer att innehÄlla alla detaljer om produkterna, mÀngd, pris, fakturerings- och leveransadress.
Om det finns nÄgot fel i orderbekrÀftelsen, vÀnligen kontakta oss omedelbart via e-post pÄ info@gut2be.se .
3. Leverans
VÄra normala leveranstider Àr 3-7 dagar. Obs: BestÀllningar som görs pÄ helger skickas tidigast pÄ följande mÄndag.
Om det Àr nÄgra förseningar i leveransen (utan att vi meddelar dig om en lÀngre leveranstid), vÀnligen kontakta oss pÄ e-postadressen: info@gut2be.se .
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25% moms.
Vi förbehÄller oss rÀtten att justera priset pÄ grund av leverantörsprisförÀndringar, tryckfel i prislistan och felaktigheter i priser pÄ grund av felaktig information.
5. à ngerrÀtt
Vid köp av varor pÄ webbplatsen har du som kund en lagstadgad ÄngerrÀtt pÄ 14 dagar frÄn mottagandet av den bestÀllda varan.
5.1 NÀr du utövar din ÄngerrÀtt
Du mÄste meddela oss om ditt beslut att Ängra dig. Meddelandet ska skickas till oss pÄ info@thegreengroup.se. Ditt meddelande ska tydligt ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och de produkter som returen gÀller.
Du ska returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom 14 dagar frÄn Ängerbeskedet.
Du ansvarar för returfrakten, leveransen och skicket pÄ produkterna vid retur, sÄ produkterna bör vara vÀl förpackade och i originalförpackning.
Vi förbehÄller oss rÀtten att dra av ett belopp frÄn Äterbetalningen som motsvarar vÀrdeminskningen jÀmfört med produktens ursprungliga vÀrde om produkten Àr skadad.
5.2 à ngerrÀtten gÀller inte för
Produkter som har förseglats av hÀlso- eller hygienskÀl och dÀr förseglingen har brutits av dig.
Produkter av förseglad ljud- eller bildupptagning dÀr förseglingen har brutits av dig.
Varor som snabbt kan försÀmras, sÄsom livsmedel.
Enstaka nummer av tidningar eller tidskrifter. För mer information om den lagstadgade ÄngerrÀtten, se hÀr.
6. Reklamationer och klagomÄl
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten fortfarande Àr skadad eller felaktigt skickad vid ankomst, Ätar vi oss, i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning, att avhjÀlpa felet utan kostnad.
Du mÄste alltid kontakta oss för godkÀnnande innan du returnerar en defekt produkt.
Reklamationen ska göras omedelbart efter att felet har upptÀckts.
Vid transportskador ska du kontakta oss omedelbart och senast inom 5 arbetsdagar.
6.1 Hur gÄr du tillvÀga med en reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid rapporteras till info@gut2be.se , dÀr du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi misslyckas med att ÄtgÀrda felet eller leverera en jÀmförbar produkt, Äterbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Vi tÀcker returfraktkostnaderna för godkÀnda reklamationer.
Vi förbehÄller oss rÀtten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte Àr felaktig enligt gÀllande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer frÄn AllmÀnna ReklamationsnÀmnden.
7. AnsvarsbegrÀnsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstÄ pÄ grund av produkten.
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel pÄ grund av omstÀndigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omstÀndigheter kan inkludera arbetskonflikter, brand, krig, myndighetsbeslut, minskad eller utebliven leverans frÄn leverantörer.
8. Produktinformation
Vi förbehÄller oss rÀtten för eventuella tryckfel pÄ denna webbplats samt slutsÄlda produkter. Vi garanterar inte att bilderna Äterger produkternas exakta utseende, dÄ vissa fÀrgavvikelser kan förekomma beroende pÄ skÀrm, fotokvalitet och upplösning. Vi strÀvar alltid efter att Äterge produkterna sÄ noggrant som möjligt.
9. Information om Cookies
Enligt lagen om elektronisk information ska besökare pÄ en webbplats för integritetens skull fÄ information om att cookies anvÀnds. Informationen i cookien kan anvÀndas för att följa en anvÀndares surfning. En cookie Àr en liten textfil som webbplatsen du besöker begÀr att fÄ spara pÄ din dator för att ge tillgÄng till olika funktioner. Du kan stÀlla in din webblÀsare att automatiskt neka cookies. Mer information finns pÄ Post- och telestyrelsens webbplats.
10. Personuppgifter
Genom att handla hos The Greengroup AB accepterar du vÄr integritetspolicy och vÄr behandling av dina personuppgifter. Vi vÀrnar om din personliga integritet och samlar inte in mer information Àn nödvÀndigt för att behandla din bestÀllning. Vi sÀljer eller överför aldrig din information till tredje part utan rÀttslig grund.
The Greengroup AB Àr ansvarig för behandlingen av de personuppgifter du lÀmnar till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din bestÀllning och, i de fall du har begÀrt nyhetsbrev eller reklam-erbjudanden, för att anpassa marknadsföringen efter dina individuella behov.
Informationen nedan Àr en sammanfattning av hur vi, enligt dataskyddsförordningen (GDPR), lagrar och behandlar dina uppgifter.
10.1 Vad Àr personuppgifter?
Personuppgifter Àr all information som direkt eller indirekt kan hÀnföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din bestÀllning och svara pÄ frÄgor relaterade till din bestÀllning (kundtjÀnst) lagrar vi ditt förnamn och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress samt köphistorik.
Dina uppgifter lagras sÄ lÀnge vi har en rÀttslig grund för att behandla dina uppgifter, sÄsom för att fullgöra avtalet mellan oss eller för att uppfylla en rÀttslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
10.3 RĂ€ttslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullgöra avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter ditt samtycke.
10.4 Vilka uppgifter delas och för vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
NÀr du genomför ett köp delas information med vÄr betalleverantör. Det som lagras Àr förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du vÀljer att betala med faktura lagras Àven ditt personnummer hos betalleverantören. Informationen lagras för att genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrÀgeri. De betalleverantörer (betaltjÀnster) vi anvÀnder Àr: Klarna, Swish, Kredit/Debetkort.
10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina bestÀllningar och fullgöra vÄrt avtal mÄste vi dela specifik information med fraktbolaget. Information som delas med fraktbolaget Àr förnamn, efternamn och adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan ocksÄ delas med fraktbolaget för aviseringar. De fraktbolag vi samarbetar med Àr: Postnord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Om du har valt att prenumerera pÄ vÄrt nyhetsbrev delas ditt förnamn, efternamn och e-postadress med vÄr nyhetsbrevsleverantör. Detta för att hÄlla dig uppdaterad.